.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا کردان بهترین گزینه وزارت کشور است؟
فاضل هوشمند

آبا وجود تحولات بسیار خطرناک جهانی و فشارهای همه جانبه استکبار جهانی به ایران و ایجاد امواج جدید حملات بی محابا به کشورهای همسایه به منظور تادیب و ارعاب و صدور قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، به نظر می رسد ایجاد امواج کخالف و موافق داخلی برای حفظ یا برکناری وزیر کشور چندان به صلاح جمهوری اسلامی نباشد.
بدانید که این قلم در صدد جلب رضایت آقای کردان و دست و پا کردن موقعیتی برای خود در وزارت و سفارت و استانداری نیست و تلاش زیادی می نماید تا از این مسئولیت هایی که متاسفانه تنگ نظران جز دردسر و محرومیت برای صاحب آن چیزی ایجاد نکردند تبری جسته و به اندک هایی که در اختیار دارد و ساکت و صامت در گوشه ای به خدمت عاشقانه و صادقانه خود مشغول است قانع بوده و توقع و بلندپروازی را برای طالبان آن مباح و برای خود حرام می داند.
این را گفتم تا بدانید که صاحب قلم از ناقدان آقای کردان بوده ولی بنابه دلایل عدیده ای حال که ایشان به سمت وزیر کشور منصوب شده اند صلاح استان را در حمایت از ایشان می داند. عمده این دلایل به شرح زیر هستند:
1) با کدام ضریب اطمینانی می توانید ثابت کنید که موقعیت سایر وزرا در کابینه حاضر از آقای کردان بهتر است. فاکتورهایی که رئیس جمهوری برای وزارت کشور در نظر گرفتند از تمام وزراء پیچیده تر و سخت تر بوده و در میان تمام گزینه ها تنها کسی که توانست مورد نظر قرار بگیر ایشان بوده اند. این نشان می دهد که سایر وزراء به لحاظ توانمندی و موقعیت شخصی از آقای کردان عقب تر بودند و اگر کردان گزینه نامطلوب این جمع باشد دیگران به طریق اسفل گزینه های نامطلوب تری هستند.
2) شما آقای کردان را با وزیر جهاد کشاورزی مقایسه کنید، آیا قانع می شوید که ایشان در مصدر امر باقی بماند و آقای کردان به دنبال کار دیگری برود؟ آیا اگر نبود لابی های بسیار قوی نمایندگان خطه خوزستان و حمایت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از ایشان یک روز هم می توانستند دوام بیاورند؟ بسیج تعداد زیادی از نیروها برای دیدن این نماینده و آن نماینده و دادن امتیازات فراوان به این و آن برای بستن دهان برخی از منتقدین تنها عامل حفظ ایشان بوده است. کارکرد آقای وزیر کشاورزی پر از انتقاد بوده و در شان دولت پر مدعای آقای احمدی نژاد نمی باشد. تنها فاکتور مثبتی که از این آقای وزیر ذکر شده بود تلاش و مساعی ایشان برای تحقق امر خودکفایی گندم بوده که پس از طی چند سال رقم واردات گندم از میزان قبل هم بیشتر شده است. بنابراین اگر قرار است آقای کردان ضعیف جلوه داده شوند باید قبل از آن با اینگونه وزرا برخورد در خور شان ایشان را انجام داد.
3) کدام عقل قبول می کند که وزرائی مانند وزیر نفت، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری وضعیت مدیریتی بهتری دارند؟ از میان این سه وزیر وزارت علوم مثال زده می شود که به لحاظ مدیریتی وضعیتی اسفبار و در هم و بر همی را طی می کند و انگار وزیر محترم و باند ایشان الفبای مدیریت در وزارت علوم را هم نمی دانند و موقعیت وزارت علوم را به صورت بادکنکی و با دوز و کلک و دروغ و تزویر حفظ می فرمایند. کل برنامه هایی که وزارت علوم در طول این سالیان انجام داده منهای ادعاهای گنده و دهن پر کن را به دقت مطالعه بفرمائید و متوجه وضعیت مدیریت در این وزارت خواهید شد.
زد و بند و باند بازی در این وزارت بیداد می کند. آیا وضعیت آقای کردان از این وزیر شل و ول و تحت تاثیر شدید باندهای اطراف بدتر است؟ به وزارت آموزش و پرورش نگاه کنید و ببینید که مصیبت تا چه اندازه بالا است. نمایندگان هم دیگر واقعاً گیج شده اند و نمی دانند کدامیک از این وزراء کار نابلد را زیر تیغ استیضاح قرار دهند. تنها اهرمی که الآن آنها را به سمت سکوت و تحمل کشانیده است، انتهای کار بودن دولت در سال جاری است و مستمسک قرار دادن نامه رهبری معظم انقلاب به مجلس ششم برای جلوگیری از استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت لیبرال دموکراسی ضعیف آقای خاتمی می باشد. به وزارت بازرگانی و اوضاع بی ریخت واردات و قیمت ها و نحوه توزیع نابهنجار کالاهای اساسی و ... نگاه کنید و در می یابید که آقای کردان با همه انتقاداتی که به ایشان وارد است، نسبت به این ها به مراتب قوی تر و ارجح است و حکم انصاف این است که حد نگه داشته و قوی تر را به نفع ضعیف تر ها قربانی نکنیم. اگر فرصت بیشتری می داشتم سایر وزارت خانه ها را نیز بررسی می کردم و مثال هایی را عرضه می کردم که نشان از ضعف مدیریت و ناکارآمدی در بسیاری از موارد دارد. ضعف مدیریت در اکثر وزارتخانه ها بیداد می کند و در بسیاری از موارد مسئولین محترم و عالیرتبه نظام برای حفظ آنها از حیثیت و آبروی خود و نظام مایه می گذارند و به زور صلاحدیدها و موقعیت کشور و حاسیست برخوردها و دود این برخوردها به چشم نظام نرفتن و رعایت انصاف و ... نسبت به کاهش تنش ها و جهت دادن آنها به سمت و سوی دیگر اقدام می نمایند.
در این غوغای کم تدبیری و ضعف مدیریت، یک وزیر پیدا شده که در قوت مدیریت ایشان تردیدی برای احدی وجود ندارد.
موضوع مدرک تحصیلی را هم که خود شجاعانه پذیرفته و ناقدان نباید از آن به عنوان پیرهن عثمان استفاده نمایند. حفظ این مدیر قوی برای همه مفید خواهد بود. علی الخصوص برای استان بسیار مهم مازندران که حضور آقای کردان در این موقعیت می تواند به عنوان یک نعمت تلقی شود. لذا پیشنهاد می شود که برای نقد دولت هدفگیری صحیح تری را مد نظر قرار دهید و از ضعیف تر ها شروع کنید و قوی تر ها را حفظ نمائید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 15 مهر 1387
سلام جناب أقاي هوشمند خدا پدرت را بیامرزد ما مازندرانی ها یک وظیفه در قبال کردان به عنوان وزیر مازندرانی داریم خلاصه بعد از مدت ها یکی پیدا شد از کردان حمایت کرد و گر چه افتخار است در دولت عدالت پرور مورد قبول رهبری عزیر عضوی از کابینه اش یکی از بچه های روستای مازندران باشد انهم از منطقه محروم چهاردانگه و روستای چالو
نا شناس 16 مهر 1387
به چه قیمتی این همه تهمت به وزیر کشاورزی می زنید بهتره نوشته هاتون مستند باشه و نمی شود به هر قیمتی از هر کسی دفاع کرد چقدر جوانهایی هستند که با مشقت و سختی بسیار و شرایط بد اقتصادی مشغول درس خواندن در این مملکت هستند و آرزوی سربلندی و افتخار برای کشورشان دارند و در تمام دوران تحصیل حتی مقطع دکتری با بی پولی و سختی بسیار در خوایگاههای دانشجویی با کمترین امکانات و البته با یاری خدا وامید به او گذران زندگی می کنند ام اشخاصی مانند وزیر کشور که لیسانس و فوق لیسانس نداره و مدرک دکتری ایشان هم که جعلی از آب در آمد آیا خودشون نمی دونستند که با ارسال یک مقاله تا حالا به کی دکتری دادند . درس خواندن استعداد و سختی کشیدن و خواست خدا رو لازم داره نه استفاده از رانت و سو استفاده از جایگاه شغلی . چه توجیه غیر موجه آوردید چرا به هر نحوی ایشان باید در راس کار باشند مگر قحطالرجال است . کسی که بدون داشتن مدرکی بالاتر از فوق دیپلم در دانشگاه و کارشناسی ارشد تدریس میکنه و به مردم دروغ گفته چطور می تواند از حق مردم دفاع کنه.
این را بدانید که دانشجویان با هوشیاری کامل موضوعات کشور رو دنبال می کنند و تحلیل های شما فقط در حد یک نوشته دارای ارزش است
نا شناس 19 مهر 1387
اصلاُ وزير كشور بودن چه ربطي به مدرك دكترا دارد مگر وزراي كشور قبلي دكترا داشته اند.
نا شناس 20 مهر 1387
بنظر من رئیس جمهور نباید بر ماندن کردان در منصب وزارت کشور پافشاری کند .گذشته از این من تعجب می کنم چرا خود کردان استعفا نمی کند.آخر ماندن به چه قیمتی؟!!کشور ما در تیر رس نگاه کنجکاوانه مردم دنیا قرار دارد.وقتی رسانه های استکباری و غربی اخبار مثبت و پیشرفت های شگرف جوانان ما را در عرصه علم و تکنولوژی وارونه جلوه می دهند انتظار دارید در برابر این مسئله جعل مدرک چه واکنشی نشان بدهند؟!مسئله ای که در سطح بین الملل باعث بی اعتبار شدن بخشی از اعتبار مسئولین نظام شده و بعضا مضحکه دست دشمنان.
حالا شما در نظر بگیرید حتی اگر در زمان انتخابات ریاست جمهوری همه چیز به خیر و خوشی و بدون کمترین دغدغه و نگرانی از تقلب ها صورت بگیرد در داخل کشور چه غوغایی که بر پا نمی شود و کسانی که رای نیاورده اند چه مظلوم نمایی هایی که نمی کنند البته بنظر من حق هم دارند چون نمی توانند به کسی که از نظر آنها خود دچار مشکل تقلب و جعل مدرک می باشد اعتماد کنند.حالا در نظر بگیرید رسانه های غربی و کشورهای اروپایی و آمریکا از این قضیه چه سوء استفاده هایی که نمی کنند و بیش از پیش آبروی نظام را در سطح جهانی خدشه دار می کنند البته با هم نوایی داخلیها که مطمئنا با آنها همراهی خواهند کرد.
حالا بنظر شما چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
سيد خليل شيدايي 09126794136 22 مهر 1387
خدا پدر كردان را بيامرزد كه اقلا به دكترا ي ايراني و غير ايراني پايه و اساس بخشيد بابا جمع كنيد اين كاسه كوزه ها را اگر خواسته شود به راحتي شتر را با بارش رد مي كنند و صداش هم در نمياد حالا گير دادند به يك مدرك تحصيلي كه هيچ ربطي به وزير شدن كردان ندارد
اينها بازي انتخاباتي است كه عمولا در ايام انتخابات عرف شده است كردان چه نيازي به مدرك تحصيلي داشت كه به فكر محكم كاري آن باشد تعهد و توانمندي كردان هزاران دكترا مي ارزد منتها بنده خدا با يك اتفاق غير مترقبه روبرو شده است كه نه مي تواند دفاع كند و نه مي تواند رها كند اي كاش همه مدرك تحصيلي هاي اين حضرات مدعي را كنترل كنند و يا اينكه وضعيت مالي انان را با كردان مقايسه كنند و ببينند كه چي برده و كي چقدر به بيت المال رحم كرده من منظوري خاصي ندارم هدفم اين است كه اينها يك بازي انتخاباتي و يك عرف است و كردان در اين ميان قرباني مي شود گرچه مسئولين بيدار و هوشيار هستند و هنوز نمي شود قضاوت كرد و لي كردان مظلوم شده است و بايد خدارا هم در نظر گرفت . سيد خليل شيدايي روزنامه نگار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.